SONET - Sonet Synchronous Optical


Sonet - Sonet Synchronous Optical





Sonet Synchronous Optical NETwork kelimelerinin kısaltılmasından elde edilen bir tabirdir. National Standarts Institutue (ANSI) tarafından geliştirilen bir veri iletim standartlarıdır.

Amerika Birleşik Devletleri’nde kullanılan bir standart olmakla birlikte kullanıldığı başka ülkeler de vardır.Sonet veri merkezleri , hastaneler ve yüksek hızda internet verisi transferi yapılan lokasyonlarda omurga ağı oluşturmak için kullanılır.






SONET ve SDH'ın fiziksel katmanında fiberoptik kablo ve Ring ya da Mesh topolojisi kullanılır. Veri, bu topolojiler üzerinden TDM (Time Division Multiplexing) çoğullama protokolünün kullanıldığı point-to-point sistemler üzerinden iletilir.

SONET veri iletiminde Optical Carrier (OC-Optik Taşıma Seviyeleri) ile Synchronous Transport Signals (STS_Eşzamanlı İletim Sinyalleri) adında parametreler tanımlamıştır. Bu parametreler verinin belli basamaklardaki iletim hızını ifade etmektedir. Her iki terim de sayısal olarak aynı değerleri karşılamaktadır. SDH teknolojsinde ise SONET'in bu parametlerine karşılık Synchronous Transport Module (STM-Eş Zamanlı İletim Birimi) parametresi tanımlanmıştır.




Kısaca şunu diyebiliriz
Sonet "Geniş Alan Ağı" yani fiber optik ağlarda kullanılan katmanlardır . Hakkında fazla kaynak daha doğrusu detaylı bir kaynak bulamadım o yüzden tanımlamasını hem kendi yorumlamamla hemde kaynaklarla yapmaya çalıştım. Bu kavramların en temel yapı taşları olduğu için çok araştırma yapmak gerekir

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Site Hackleme Taktikleri Ve Açıklamalar

CONFİG NEDİR? Ne İşimize Yarıyacak? Config Çekme Örnekleri. - Hackerlik Okulu

Profesyonel Hacker Olmak İsteyenler Yeni Başlayanlar İçin Yol Haritası